Who will come out on top on the Caithness Gaelic signposts?

Na tha a' tachairt ann an saoghal na Gàidhlig agus na pàipearan-naidheachd / What's happening in the Gaelic world and the newspapers
Gràisg
Rianaire
Language Level: Caran robach sna laithean seo

Who will come out on top on the Caithness Gaelic signposts?

Unread post by Gràisg »

By Iain Maciver, Press and Journal

Published: 02/03/2009

THEY are worrying in Wick, horrified in Halkirk and they have a bad case of the jitters in John O’Groats. And well they might. Reports reach me that the Mafia is packing its knuckledusters and heading for Caithness.

Such is the panic among the throbbing throng in Thurso that mutterings are heard in Sir George’s Street that the Inquisition is coming. A community leader has spoken out and confessed he fears they may be forced to give in to those shadowy figures known as the Bòrd.

The big question on everyone’s lips up there is whether the road signs in the far north should pay homage to history and political correctness by displaying Inbhir Uige or just the ever-so-dull and plain Wick. Or both. And, if both, which should be above the other. Oh yes, both sides in the argument want to be on top.

Now the Gaelic Mafia, known officially as Bòrd na Gàidhlig, is going to sort out the hairy Caithnessians with their horny helmets and point out to them that they are not actually Vikings, as they seem to think, but were converted by Gael forces long after all that unseemly raping and pillaging had gone out of fashion.

However, a frightful number of the great and the good of Caithness are proving themselves to be really, really awkward. When you hear politicians say they are pleased they will have the opportunity to have a frank exchange of views with the Bòrd (which just means table), you should worry. It’s just political gobbledegook for them expecting the entire exercise to be a complete and utter waste of time because no one will give an inch.

Mark my words. It’s going to be a right old stooshie. What an utter failure for the Bòrd if northernmost Scotland denied its own Gaelic heritage.

Mike Russell, the bright and shiny minister for cultural and teuchteral things, gave us a few clues when he installed Arthur Cormack as the proper chair of the table last month. In his welcome spiel, Russell threatened to take an interest in the Bòrd's work as it continued to identify interesting and innovative ways of enabling current and future generations of Gaelic speakers to use the language in a variety of situations.

Haoi, they wondered in Thurso, did he mean their signposts?

Gheibhear tuilleadh an seo:
http://www.pressandjournal.co.uk/Articl ... 3?UserKey=

GunChleoc
Rianaire
Language Level: Mion-chùiseach
Corrections: Please correct my grammar

Unread post by GunChleoc »

Domhnull Corleone
:lol: :lol:
Oileanach chànan chuthachail
Na dealbhan agam
Each

Unread post by Each »

akerbeltz
Rianaire
Language Level: Barail am broinn baraille
Corrections: Please don't analyse my Gaelic

Unread post by akerbeltz »

Feumaidh mi aideachadh gu bheil mi caran coma a thaobh nan soidhnichean ann an Cataibh. Mur eil iad 'gan iarraidh, uel, fàg a' chùis gu latha eile. Tha fhios agam gu bheil seo a' dol an aghaidh na tha againn a dh'eòlas air eachdraidh Chataibh ach nach eil rudan ann a tha fada nas èiginnich na sin?

Tha Mike Russell 's am Bòrd a' falbh a Chataibh... nach biodh e nas cudromaiche a dh'fhalbh dha na h-Eileanan is taobh siar Ros agus strì a dhèanamh airson FMTG airson gach sgoil? No iomairt mhòr airson tar-chur a' chànain san teaghlach?
Each

Unread post by Each »

Tha mi a dol leat, ruig sinn aite duilich dha rireabh.

Bhoidh e nas fhearr nan robh sinn nas feacallaiche anns an ciad dol a mach, ach tha sinn seo a nis.

Tha dragh orm gum bith seo mar "thin end of the wedge" agus theid an Plana Gaidhlig aig Comhairle na Ghealtachtd fo air a sgaths.

Sann a gallaibh a tha mise cuideachd, mar sin chan fhoad me a leig dol seachad.
Gràisg
Rianaire
Language Level: Caran robach sna laithean seo

Unread post by Gràisg »

Ma thèid am bòrd ann, tha obair chruaidh aca.

'This lunacy will not last long; the bulk of Scotland never spoke Gaelic and regarded those who did as savages!'

Litir sa John o' Groats Journal. Gus tuilleadh fhaicinn:
http://www.johnogroat-journal.co.uk/new ... _long.html

Saoilidh mi gu bheil na trioblaidean a tha nochdadh le soidhnichean dà-chànanach dìreach mar shamhla de chùisean san fharsaingeachd eadar Comhairle na Gàidhealtachd agus Gallaibh . Tha iad làidir den bheachd gu bheil CnG a’ toirt a’ car asta sa h-uile dòigh agus gu bheil a h-uile càil a’ dol dhan taobh an iar na Gàidhealtachd agus Inbhir Nis. Cha mhòr nach eil ar-a-mach ann a thaobh cor Wick Academy mar eisimpleir. Mar sin tha Gàidhlig faighinn breab a bharrachd saor an asghaidh.

Thuirt Each: ‘agus thèid an Plana gàidhlig aig Comhairle na Ghealtachd fo air a sgaths.’
Uill tha feadhainn den bheachd gur e buidheann ‘dysfunctional’ a th’ ann an Comhairle na Gàidhealtachd agus gu bheil e a’ tuiteam às a chèile. Bhiodh sin na fhìor dhrochd naidheachd don a' chànain ach saoilidh mi gur e beachd nach ann gun susbaint a tha sin.
Last edited by Gràisg on Wed Mar 25, 2009 8:05 am, edited 1 time in total.
Seonaidh
Corrections: I'm fine either way

Unread post by Seonaidh »

Why aye, these Gaelic savages all wear kilts, play the bagpipe all day long and chase haggises round the mountains. And that's just the women.

Let us commemorate the gentility and civility of the True Caithnessers - Erik Bloodaxe and co... uill, tha seo cho gòrach ris an rud a thuirt Mgr. Leet!
Coinneach Cìr
Rianaire
Language Level: Fileanta

Unread post by Coinneach Cìr »

akerbeltz wrote:Tha Mike Russell 's am Bòrd a' falbh a Chataibh... nach biodh e nas cudromaiche a dh'fhalbh dha na h-Eileanan is taobh siar Ros agus strì a dhèanamh airson FMTG airson gach sgoil? No iomairt mhòr airson tar-chur a' chànain san teaghlach?
Gu dearbha fhèin bhiodh!
Each

Unread post by Each »

Tha an deasbaid a dol fathast air caithness.org, ach an e solas a tha mi a faicinn aig ceann na rathaid ?

Air sgaths gu bheil seo a mor cuid na "trunk roads" ann an gaillaibh, mar sinn tha mi smaointinn gun do rinn sinn a cuis. A cothrom aig uile a toirt leotha dochas airson an am ri teachd agus an Plana Gaidhlig Comhairle na Gaedhailltachd fathast air an rathaid !

ArtMacCarmaig

Unread post by ArtMacCarmaig »

Akerbeltz agus a Choinnich: Bidh sinn a' dèanamh an dà chuid!
akerbeltz
Rianaire

Tha mi fìor thoilichte sin a chluinntinn :D
An Gobaire
Language Level: Fileanta
Corrections: Please correct my grammar

Unread post by An Gobaire »

'S e Gallaibh a' Ghàidhlig air Caithness, Akerbeltz.
Dèan buil cheart de na fhuair thu!
Seonaidh

Unread post by Seonaidh »

'S e, a Ghobaire. Ach 's ann glè shean a tha Akerbeltz agus tha cuimhne aige air nuair a bha rìoghachd "Cet" aig na Cruithnich an sin.
akerbeltz
Rianaire

LOL Duilich, bidh mi dol cearr eadar Cataibh, Gallaibh agus Sutherland, Sunderland is Caithness fad na tìde.

Adhbhar nàire a th' ann 's mi cho dèidheil air cruinn-eòlas :gulach:
akerbeltz
Rianaire

:lol: :lol: :lol: :lol:
Geneticists also said as many as 40% of the population on the Western Isles could have Viking ancestry, while no Viking ancestry was found in north east Scotland.
Pìos iomlan aig:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/scotland/hig ... 976510.stm